SPARK SP200R-27 — модель, що є лідером у лінійці універсальних дорожніх мотоциклів SPARK. У новій версії 2018 року мотоцикл не тільки зберіг, а навіть поліпшив свій чудовий динамічний зовнішній вигляд і прекрасні технічні характеристики, які видає 197-кубовий двигун із балансувальним валом. Він отримав нову задню підвіску зі здвоєним газовим амортизатором, новий задній щиток, нові покажчики поворотів і ще деякі «дрібниці». Треба зазначити, що ці зміни тільки зміцнили імідж моделі як мотоцикла «для вимогливих любителів». І дійсно: відмінний «движок», зручна посадка, хватке інформативне кермо, комфортні амортизатори, обтічна форма — усе так і вабить натиснути на кнопку стартера й полинути вдалечінь. А якщо раптом виникне перешкода, то надійні дискові гальма завжди зможуть вчасно зупинити стрімкий рух. Утім, розповімо про все за чергою, а тим часом зауважимо, що SP200R-27 не став менш доступним за ціною, але став відчутно впевненіше почувати себе на наших далеко не ідеальних шосейних дорогах, та й на ґрунтовці теж не підведе.
|
Передня оптика | Фара вбудована в обтічник, з галогеновою лампою розжарювання. Габаритні вогні і покажчики поворотів зі світлодіодами. Додаткова стрічка зі світлодіодами. |
Задня оптика | Задній ліхтар вбудований в обтічник крила, комбінований: гальмо, габарит, зі світлодіодною матрицею. Покажчики поворотів з лампами розжарювання
|
Обводи й бокові виноси бензобака формують повітряні потоки, які плавно оточують водія з боків. За такої умови нижня частина потоку повітря, що набігає, спрямовується на ребра головки циліндрів, забезпечуючи відмінне охолодження. А обтічний передній щиток перекидає фронтальний потік під гострим кутом вгору, відчутно знижуючи вітрове навантаження на водія. Про переважну орієнтацію аеродинаміки мотоцикла на рух із підвищеними швидкостями говорить також і форма щитка переднього колеса, і «літакового» виду обтічник сидіння, з ретельно вписаним у загальну концепцію заднім ліхтарем оригінальної конструкції, і рукоятки для пасажира, що нагадують крила.
Сидіння є дворівневим – це не тільки робить посадку водія більш щільною й комфортною, але й дозволяє йому краще відчувати й контролювати динаміку руху мотоцикла. А для пасажира верхнє розташування заднього сидіння покращує огляд поверх мотошолома водія. До речі, повна вантажопідйомність мотоцикла — 150 кг. Заднє захисне крило на попередній версії було двосегментне і кріпилося безпосередньо на маятнику задньої вилки. Така конструкція непогано працює на асфальті, але на мокрій степовій дорозі користі від неї небагато. Тому у версії 2018 року було прийнято рішення встановити повноцінне заднє крило подовженої форми, що прекрасно захищає від бруду за будь-яких дорожніх обставин.
На мотоциклі встановлена сучасна електронна панель приладів, що не має механічних частин, уся інформація виводиться на підсвічений РК-дисплей. Колір підсвічування можна обрати з чотирьох варіантів: червоний, синій, оранжевий і зелений. Показання тахометра й кількість палива в баку відображаються у вигляді інтуїтивно зрозумілих графічних діаграм, показання спідометра й одометра виводяться в цифровому вигляді. Є також індикатор заряду АКБ і годинник. Над РК-екраном розміщені світлові індикатори нейтральної передачі й номера включеної передачі, а також дальнього світла й поворотів.
В цілому дизайн і ергономіка мотоцикла залишають відчуття продуманості і завершеності всіх елементів. Все функціонально і раціонально, все на своєму місці, потрібного розміру і форми. У той же час немає ніяких непотрібних «архітектурних надмірностей», несучих чисто декоративну функцію. До речі, про функціональність: і пасажирські, і водійські підніжки по обидва боки зроблені відкидними. Це дуже зручно: вони не чіпляються за ноги, якщо виникає необхідність перекотити мотоцикл вручну.
Кермо зручне, класичне, з широким хватом. Рукоятки еластичні, з пластиковими захисними закінцівками. Дзеркала заднього виду ідеально вписані в загальну концепцію дизайну, закріплені на кронштейнах з підвищеною жорсткістю для зниження вібрації і рознесені по сторонам на максимальну ширину, щоб забезпечити огляд ззаду і не загороджувати огляд спереду.
Перейдемо до розгляду силової й ходової частин мотоцикла. Як ми зазначили на початку, на мотоциклі встановлений одноциліндровий 4-тактний верхньоклапанний бензиновий двигун із повітряним охолодженням. Марка двигуна FT163FMJ. Обсяг циліндра 197 куб. см, номінальна потужність 15,0 к. с. (11,0 кВт) (при 8500 ± 500 об/хв). Максимальний крутний момент — 13,0 Нм при 5500 об/хв. Особливістю цього двигуна є наявність балансувального вала у конструкції, що значно знижує вібрацію й покращує динамічні характеристики, особливо на низьких і середніх обертах. Потужності і прийманості двигуна достатньо, щоби можна було на хорошій дорозі і за сприятливих погодних умов рухатися зі швидкістю 110 км/год і навіть більше.
Звісно, запалювання електронне, CDI, електростартер і кікстартер. Коробка передач традиційна мотоциклетна п’ятишвидкісна, некругова: перша передача – важіль вперед, інші – важіль назад. Нейтраль – між першою і другою передачами. Зчеплення механічне, багатодискове, у масляній ванні. Паливо — неетильований бензин з октановим числом не нижче 92. Паливний бак вміщує 13,5 літрів палива. Тип моторного масла — напівсинтетичне моторне, класу SG, SF або вище для 4-тактних мотоциклетних двигунів.
Привід заднього ведучого колеса — відкрита ланцюгова передача, зірочки зліва. Зверху ланцюг закритий пластиковим кожухом. Вилка задньої підвіски виконана з прямокутного профілю, механізм натягу ланцюга на обох пір’ях вилки прибраний всередину для захисту від вологи та бруду. Амортизатори газомасляні з ресивером, пружина змінного кроку й діаметра. Таке поєднання дозволяє з одного боку зберігати повний контроль над мотоциклом у разі проходження поворотів і віражів, з іншого боку — ефективно гасити коливання підвіски на нерівній дорозі й забезпечувати комфорт водієві й пасажирові. Передня підвіска традиційна телескопічна, перевернутого типу, на масляних амортизаторах. Колісні диски легкосплавні, литі, п’ятиспицеві, практично не створюють інерційного моменту під час розгону і гальмування мотоцикла.
Гальма дискові, гідравлічні і спереду, і ззаду. Для швидкісної машини це важлива перевага, бо дає можливість гарантовано зупинити її на мінімальній дистанції гальмування. Загалом, SPARK SP200R-27 – це той мотоцикл, на якому ви будете не просто їздити кожен день у ваших справах, а й отримувати від цього неабияке задоволення.